بادام زمینی بسته ای

در مورد ” بادام زمینی ” بیشتر بدانیم

 

badam zaminee-01

 

بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا می باشد و از این نظر می توان گفت جزو آجیل ها نیست.

بادام زمینی، منبع خوب انرژی است. ۱۰۰ گرم بادام زمینی حاوی ۵۰ گرم چربی، ۱۶ گرم کربوهیدرات است.

بادام زمینی دارای پروتئین با کیفیت عالی می باشد. در بین آجیل ها، بادام زمینی دارای بیشترین مقدار پروتئین می باشد. ۱۰۰ گرم بادام زمینی حاوی ۲۵ گرم پروتئین می باشد. پس اگر کودک شما فقط بادام زمینی یا کره بادام زمینی می خورد، از کمبود پروتئین در کودک نگران خود نباشید.

بیشتر چربی های موجود در بادام زمینی، از نوع غیر اشباع و خوب می باشند.

در ۲۸ گرم بادام زمینی، حدود ۲ گرمفیبر وجود دارد. این مقدار ۹ درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می کند.

بادام زمینی، دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B3 می باشد، ۱۱۲ میلی گرم در ۱۰۰ گرم. ویتامین B3 باعث افزایش کلسترول خوب ( HDL) می شود، فرایند پیری را به تعویق می اندازد و همچنین از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

برای افزایش این ویتامین توصیه شده که مردان ۱۶ میلی گرم در روز و زنان ۱۴ میلی گرم در روز بادام زمینی مصرف کنند.

ویتامین Eنیز در بادام زمینی وجود دارد. ۲۸ گرم بادام زمینی در حدود ۱۰درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تأمین می کند.

بادام زمینی دارای آنتی اکسیداننیز می باشد. پس سلول را از خرابی و نابودی محافظت می کند، سیستم ایمنی را تقویت می کند.

جالب است بدانید که آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی به همان اندازه میوه ها می باشد و از سیب، چغندر و هویج، آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

منیزیم موجود در بادام زمینی، گرفتگی عضلانی را دور می کند.

بادام زمینی دارای فولات نیز می باشد. فولات از کم خونی، رنگ پریدگی و ضعف جلوگیری می کند.

بادام زمینی حاوی پتاسیممی باشد. پتاسیم موجب تنظیم فشار خونو تنظیم ضربان قلب می شود و از گرفتگی عضلانی و ادم جلوگیری می کند.

فسفردر بادام زمینی وجود دارد که جلوی ضعف و خستگیرا می گیرد.

بدون کلسترول می باشد.

 

مواد مغذی موجود در بادام زمینی: مقدار در ۲۸ گرم

کالری ۱۶۶

پروتئین ۷/۶گرم

کربوهیدرات ۱/۶ گرم

فیبر ۳/۲ گرم

چربی ۱۴ گرم

ویتامین E ۲/۲میلی گرم

ویتامین B3 ۸/۳میلی گرم

فولات ۱/۴۱ میکروگرم

مس ۱۹/۰ میلی گرم

منیزیم ۵۰ میلی گرم

فسفر ۱۰۱ میلی گرم

پتاسیم ۱۸۷ میلی گرم

 

فواید بادام زمینی

۱-    بادام زمینی موجب گشاد شدن رگ های بدن و تسهیل جریان خون می شود و ازلخته شدن خون و سکته مغزیجلوگیری می کند.

۲-    یک رژیم دارای بادام زمینی، به خاطر افزایش منیزیم، فولات، فیبر، مس و ویتامین E ، خطر بیماری قلبی را کم می کند. مصرف ۲۸ گرم بادام زمینی در روز، موجب کاهش بیماری قلبی می گردد. برای جلوگیری از بیماری قلبی، حداقل ۱ مشت بادام زمینی و دیگر آجیل ها یا ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی را ۴ بار در هفته میل کنید.

۳-    اگر ۲۸ گرم بادام زمینی، آجیل و یا کره بادام زمینی در هفته میل کنید، ۲۵درصد خطر پیشرفت سنگ کیسه صفرارا کم کرده اید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *